Om oss

Vi tror att allting går att förbättra. Design, för oss, är resultatet av metodiskt samarbete, konkreta och underbyggda insikter kring kund & affär, och en optimal upplevelse genom tid, medium och kontext. Vårt arbete utgår ifrån användarcentrerade värderingar & väl beprövad Design Thinking-metodik.

(Loggor)

Vi är experter på kundcentrerad design

Vi designar din tjänst & utbildar din organisation

Vår långa erfarenhet & bredd hjälper oss att föra in nya, innovativa perspektiv och lösningar i din verksamhet. Vi arbetar med allt ifrån små startups, till stora myndigheter och internationella organisationer. Från mobilspel & AR-lösningar med Svampbob Fyrkant för Nickelodeon, till digitala årsredovisningar för BillerudKorsnäs. Från konverteringsdriven e-handel för iDeal of Sweden, till interna webblösningar för Tele2. Från employer branding-sajter för SAAB, till riktade UX-insatser på Klarna. Från snowboard-appar, Internet of Things-produkter och utvärderingstjänster, till uppkopplade bilar på Volkswagen. 

Ett användarcentrerat arbetssätt

En process som väver samman din kunds mål, med din affär

Användarupplevelse (UX), tjänstedesign och kundupplevelse (CX) missförstås ofta som något som man kan lägga som ett ”lager” ovanpå sin produkt eller tjänst. Därav ses det också ofta som en kostnad, och inte som den investering det faktiskt är. Vi hjälper dig att på ett optimalt sätt väva samman prioriterade affärsmål, ihop med verklig kundnytta. Genom en konkret och beprövad designprocess, där du och din organisation är delaktiga.

(Bild på ISO-processen)

Stegen mot att arbeta kundcentrerat som organisation

Vägen till en kundcentrerad organisation

Vi hjälper er, steg för steg, i att nå er vision

Det kan ibland vara skrämmande att ge sig ut på ny mark, och prova nya angreppssätt för att möta era utmaningar. Men att våga se misslyckanden som lärdomar, och att möta utmaningar med optimism & experimentlusta, är nyckelfaktorer för att röra sig mot framgång.

Vi ser det som vårt mål är att etablera ett långsiktigt & hållbart tankesätt och arbetssätt, där alla nivåer i din organisation är delaktiga i innovationsprocessen. Från ledningsgrupp, ner till chefer, avdelningar och team. Vi är inte är några kortsiktiga konsulter som kommer in, gör vårt jobb, och sedan försvinner. Vi är heller inte några konsulter som du blir beroende av, och där innovationen stannar hos oss och aldrig integreras i din organisation. I stället ser vi till att ta med er på tåget, steg för steg, mot en 100% kundfokuserad organisation.

Långsiktigt och hållbart arbete

Lönsamhet, tillväxt och motiverade medarbetare

Ett lyckat kundfokuserat arbete tar bort onödigt risktagande och ger ert företag flera viktiga konkurrensfördelar. Genom kontinuerliga experiment & utvärderingar direkt mot marknaden, når ni snabbt affärskritiska insikter som kan vägleda arbetet. Och undviker samtidigt långa och kostsamma projekt, där man vid lansering inser att hela eller delar av beställningen var fel från början.

En användarupplevelse som möter era kunders behov och drivkrafter, stärker varumärket och ger nöjda & lojala kunder. Och ett effektivt och inkluderande arbetssätt med tydliga mål och metoder, ger motiverade medarbetare, samt ett utrymme för att skapa verklig innovation tillsammans.

Erik Lindahl UX designer

Erik Lindahl

UX- och Tjänstedesigner | Utbildare | Kundansvarig
070 39 44 351 / erik@stunning.se

Erik arbetar som konsult inom User Experience med fokus på användarstudier och design för olika digitala plattformar. Till vardags hjälper han företag som Klarna, Saab och en mängd andra startups och organisationer med handledning och coachning inom digital produkt- och affärsutveckling, samt praktiskt UX-arbete och design för webb & mobila appar. Han är också lärare på UX Design-programmet på Nackademin i Stockholm, med kurser inom användarcentrerad design, Design Thinking & prototyping.

Sebastian Stakelborough

Sebastian Stakelborough

Affärsutvecklare | Utbildare | Kundansvarig
073 573 77 33 / sebastian@stunning.se

Sebastian arbetar som konsult inom digital affärsutveckling – både för större organisationer som Volkswagen Group Sverige, liksom mindre startups och olika byråer. Hans expertisområden sträcker sig från Internet of Things till digital marknadsföring, samt varumärkes- och affärsstrategi, med fokus på både tillväxt och lönsamhet.

Stunning Innovation AB

Vi på Stunning är experter inom UX, tjänstedesign och organisationsutveckling. Vi hjälper till att förvandla företag till effektiva, kundfokuserade organisationer – som själva kan designa innovativa digitala tjänster & produkter.

Grev Turegatan 29A
114 38 Stockholm

Erik Lindahl
Erik Lindahl

UX- och Tjänstedesigner | Utbildare | Kundansvarig
070 39 44 351 / erik@stunning.se

Sebastian Stakelborough
Sebastian Stakelborough

Affärsutvecklare | Utbildare | Kundansvarig
073 573 77 33 / sebastian@stunning.se